Mozgalom a biztonságos motorozásért - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://motorozas.blog.hu/2007/10/03/utas_szallitasa_motoron/full_commentlist/1#c1444987
Válasz erre: Utas szállítása motoron
2008-02-09T20:05:34+01:00
2008-02-09T20:05:34+01:00
Repics
Nagyon szuperek az írások, érdemes elolvasni, megfogadni.<br />
<br />
Egy helyen véltem némi ellentmondást felfedezni. Az szerepel egyrészt, hogy az utas okűn a<br />
"nagyobb súly a hátsó gumik fölött megnövelheti a hátsó fék hatásfokát."<br />
Majd rögtön utána az, hogy: "A féktávolság megnőhet..."<br />
Az utóbbit tapasztalatból tudom, de akkor hogy létezik, az előbbi? Szerintem nem az a probléma - különösen sport-, vagy sporttúra, illetve a mai nagy nyomatékú és erejú túra motoroknál, hogy a hátsófék hatásfoka megnő - ami elsősorban a megcsúszás veszélyében jelentkezeik -, hanem az, hogy az első fék hatásfoka csökken! Hiszen mi elsősorban ezt használjuk, viszont az utas súlya kissé megemeli a motor elejét, vagyis a gumi kisebb felületen érintkezik az úttesttel, ami csökkenti a fékhatást, és ezt nem kompenzálja a hátsófék hatásfokának növekedése. Vagy nem jól látom?<br />
Egyébként még egyszer: nagyon szuper, kösz!<br />
https://motorozas.blog.hu/2007/10/03/utas_szallitasa_motoron/full_commentlist/1#c853067
Válasz erre: Utas szállítása motoron
2007-10-04T20:58:16+02:00
2007-10-04T20:58:16+02:00
Lexus600
Nagyon szuper ez az oldal ! Én is motorozom és ha sokan olvasnak hasonló dolgokat, talán könnyebb lesz mindenki élete !
https://motorozas.blog.hu/2007/09/28/10_dolog_amit_minden_autosnak_tudnia_kel/full_commentlist/1#c835877
Válasz erre: 10 dolog, amit minden autósnak tudnia kellene a motorkerékpárokról
2007-09-29T11:35:27+02:00
2007-09-29T11:35:27+02:00
Csocsesz
Jó lenne, ha mindenki ilyen hozzáállással vezetne, akár autózik, akár motorozik. Sajnos nem így van.