Mi ez a blog?

Ez a blog a motorozásról szól. Nagyon sok sajnálatos baleset történik, és nem mindig a motorosok hibájából. Rendszeresen megjelenő cikkeimben ahhoz szeretnék segítséget nyújtani, hogy hogyan lehet biztonságosan motorozni, és elkerülni a baleseteket.

Reklám

Hírlevél feliratkozás

Email Address

Címkék

Utolsó kommentek

Motorozás csoportban.

2007.10.10. 09:21 MihiAtti

Motorozni elsősorban egy szólótevékenység, de sokan, csoportban mennek. Vannak akik csak egy vasárnap reggel a barátokkal, és vannak, akik egy szervezett motoros találkozón. Itt van néhány tipp, ami segít biztosítani, hogy egy örömteli és biztonságos csoportos motorozásban legyen részed:
Érkezz felkészülten:. Érkezz időben, és teli tankkal.

Tartsatok motoros megbeszélést:
Beszéljetek meg dolgokat az útról, pihenésról, tankolásról, kézjelekről és hasonló dolgokról. Jelöljetek ki egy vezetőt, és egy olyat aki hátul megy. Mindkettőnek olyan tapasztaltnak kell lennie, akik már tudják hogyan kell csoportban motorozni. A vezetőnek fel kell ismernie mindenki motoros képességeit, és ennek megfelelő stílusban kell vezetni a csoportot.

Tartsd a csoportot kezelhető méretben:
Ideális az 5-7 motoros. Ha szükséges oszd a csoportot több részre, mindegyikben egy vezetővel, és egy olyannal aki hátul megy.

Motorozz felkészülten:
Legalább egy vezetőnek mindegyik csoportban be kellene csomagolnia egy mobiltelefont, elsősegély-készletet, és teljes szerszámkészletet. A csoport legyen felkészült bármilyen problémára, amivel találkozhatnak.

Motorozzatok alakzatban:
Az alábbi alakzat a motorkerékpárok között lehetővé teszi, hogy mindegyik motorosnak elég ideje és tere legyen a manőverezésre.

















Az első vezető megy a sáv bal harmadában, az utána következő legalább egy másodperccel mögötte a sáv jobb harmadában. A csoport többi része pedig követi ezt a formációt. Az egy sorban haladás rossz látási viszonyok között, rossz, vagy hullámos úton, útkereszteződésekben, vagy más helyzetekben ajánlott, ott ahol  nagyobb térre van szükség egymás között.

Kerüld az egymás mellett haladást: Ez csökkenti a köztetek lévő teret, és így a korrigálás lehetőségét. Ha hirtelen ki kellene kerülnöd egy veszélyes helyzetet, nem lenne tered hogy meg tudd oldani, és a kormányok könnyen összeakadhatnak.

Mindig ellenőrizd az utánad következő motorosokat a visszapillantó tükörben.
Ha látod, hogy egy vezető lemarad, annyira lassulj le, hogy utol tudjon érni, és olyan sebességgel kell haladni amivel mindenki lépést tud tartani. Ha a csoportban levő motorosok közül mindenki használja ezt a technikát, akkor a csoport majdnem állandó sebességggel tud haladni, és nem kell gyorsan nagy sebességgel vezetni, hogy mindig utolérjük a másikat.

Ha lemaradsz a csoporttól, ne ess pánikba. A csoportnak kell hogy legyen  egy megtervezett módszere arra, hogy újra összeszedjék a csapatot. Ne lépd túl a sebességet, és ne becsüld túl az utat, a képességeidet, hogy utolérd a csapatot.

Műszaki vagy orvosi problémákért használj egy mobiltelefont, hívj segítséget!

Szólj hozzá!

Utas szállítása motoron

2007.10.03. 10:15 MihiAtti

Gyors tippek: Ismertető a motoron történő utasszállításhoz

  • Gyerek szállításhoz minden biztonsági és törvényi tényezőt be kell tartani. A gyerek elég érett legyen ahhoz, hogy felfogja, hogy rá is hárul felelősség azzal, hogy felül a motorra. Elég magas kell legyen ahhoz, hogy elérje a lábtartót. Viseljen helyesen rögzített bukósisakot, és más védő felszerelést. Elérje a sofőrt, vagy a kapaszkodót.

Felkészülés:

  • Az utasnak figyelembe kell vennie, hogy ő mint egy második ’vezető’ van jelen, és együtt kell garantálniuk a biztonságot.

  • Az utas hatással lesz a motor viselkedésére, a megnövekedett együttes tömeg miatt.

  • A nagyobb súly a hátsó gumik fölött megnövelheti a hátsó fék hatásfokát, ami  elsősorban a megcsúszás veszélyében jelentkezik. Az első fék hatásfoka viszont csökken. Ez azért van, mert az utas súlya kissé megemeli a motor elejét, vagyis a gumi kisebb felületen érintkezik az úttesttel, ami csökkenti a fékhatást, és ezt nem kompenzálja a hátsó fék hatásfokának növekedése.

  • A féktávolság megnőhet, ezért több időt és helyet kell hagyni a megálláshoz.

  • Az oldalszél nyomása is megerősödhet.

Motor felkészítése:

  • A motornak is alkalmasnak kell lennie utas szállítására.

  • Ha lehetséges a futómű felfüggesztését, és a gumi nyomást is hozzá kell igazítani a kétszemélyes utazáshoz.

  • Figlyelni kell arra, hogy ne lépjük túl a megengedett legnagyobb együttes tömeget.

Utas felkészítés:

  • Az utasnak is viselmie kell megfelelő védő ruházatot.

  • Az utasnak tudomásul kell vennie, hogy megoszlik a felelősség kettejük között.

Általános biztonsági megfontolások:

  • Mielőtt plusz felelősséget vállalsz azzal, hogy utast is szállítasz, győződj meg arról, hogy elég tapasztalt vagy hozzá.
  • Gyakorold utassal kis sebességnél a kuplung/gáz kezelést normál és vész fékezés mellett is, hogy hogy vészhelyzetben is helyesen tudj cselekedni. Ajánlott valami kis forgalmú helyen gyakorolni, például egy elhagyott parkolóban.
  • A kezeket és a lábakat tartsuk távol a forró és mozgó részektől.
  • Kanyarodáskor a vezető válla fölött kell átnézni a kanyarodás irányába
  • Kerülni kell a forgolódást, és a hirtelen mozdulatokat, mert ez zavarhatja a vezetőt.
  • Légy kész reagálni a szél hatásaira!
  • Tartózkodj a nagyon nagy sebességektől.

  • Készülj fel arra, hogy az utas sisakja a tiédnek fog ütődni hirtelen fékezésnél.



2 komment

Átalános tippek, hogy biztonságosan motorozhass.

2007.09.29. 09:31 MihiAtti

















Légy látható:


  • Ne feledd, hogy az autóvezetőket gyakran idegesíti a motorosok látványa.
  • Győződj meg arról, hogy a fényszóró működik és be van kapcsolva nappal is.
  • Használj fényvisszaverő csíkokat a ruházatodon és a motorodon.
  • Tudatosítsd magadban, hogy az autóknak van holt terük, ami azt jelenti, hogy nem mindig vagy látható a számukra.
  • Használd a féklámpát, ha lassítasz, vagy megállsz.
  • Ha egy autóvezető nem lát téged, bátran használd a dudát.
Ruha a biztonságért:   

  • Használj minőségi sisakot és szemvédőt.
  • Válassz hosszú kabátot és nadrágot, betűrve a csizmába, és a kesztyűbe.               Ne feledd, az egyetlen dolog ami közted és az út között van, az a védőruházatod.
A szellemi stratégiák:
  • Állandóan keresd az útviszonyok változását.
  • Adj magadnak időt, és helyet arra, hogy legyen időd másokra regálni.
  • Adj másoknak is időt és helyet arra, hogy reagálni tudjanak rád.
  • Válts sávot jól láthatóan, használd a sávodat, mert akkor vagy jól látható.
  • Figyeld a kanyarodó járműveket.
  • Jelezd a kanyarodási szándékodat előre.
  • Kerüld a sávok közötti haladást, ez az autósokat nagyon idegesíti.
  • Ne vezess, ha fáradt vagy, alkohol, vagy bármilyen gyógyszer hatása alatt állsz.
  • Ismerd és tartsd be az adott útszakaszon a szabályokat, és a sebesség határokat.
Tudd, hogy kell használni a motorod:
  • Vegyél tréningeket, és menj el időnként ügyességi tanfolyamokra.
  • Fejleszd a vezetési tudásod, mielőtt nagy forgalomba mész.
  • Tudd, hogyan kell kezelni a motort vizes, vagy csúszós uton, nagy szélben, vagy egyenlőtlen terepen.
És ne feledd:
    Az autóvezetők legtöbbször egyszerűen csak nem veszik észre a motorosokat!  

Szólj hozzá!

10 dolog, amit minden autósnak tudnia kellene a motorkerékpárokról

2007.09.28. 15:54 MihiAtti


















  1. Mivel sokkal több autó és teherautó van az utakon, mint motorkerékpár, ezért néhány sofőr figyelmen kívül hagyja a motorosokat (általában nem szándékosan).
  2. A motor kis mérete miatt távolabbinak tűnik, mint az valójában van. Ezért nehéz megbecsülni a motor sebességét.
  3. A motor kis mérete miatt könnyebben rejtve marad az autó holt terében(ajtó, vagy tető oszlop), vagy takarásban marad valami jármű miatt, vagy a kocsi mögött. Ezért kell nagyon alaposan körülnézni sávváltáskor, vagy egy kereszteződésben.
  4. A motor kis mérete miatt a sebessége többnek tűnhet a ténylegesnél. Ne feltételezzük minden motorosról, hogy egy sebesség megszállott.
  5. A motorosok gyakran haladnak motorfékkel, ilyenkor nem világít a féklámpa, ezért ajánlatos nagyobb követési távolságot tartani. A kereszteződésekben a motorosok lelassíthatnak, minden látható figyelmeztetés nélkül (motorfék).
  6. A motorokon az index nem kapcsolódik ki magától, ezért néhány motoros (különösen a kezdők) gyakran elfelejtik kikapcsolni a sávváltások után. Ezért  azért veszélyes, mert nem biztos, hogy el fog fordulni.
  7. A motorosok gyakran változtatják a sávon belüli helyzetüket, kátyú miatt, vagy a szél miatt. Meg kell érteni, hogy ezek a manővereket nem dicsekvésből, vagy felvágásból csinálják.
  8. Egy motor manőverezhetősége sokkal jobb, különösen kis sebességnél, és jó útviszonyok mellett, de ne feltételezzük, hogy ezért mindent ki kell tudnia kerülni.
  9. Motorral megállni ugyanolyan könnyű, mint autóval, de csúszos uton sokkal nehezebb. Nagyobb követési távolságot kell tartani a motor mögött, mert nem mindig tud megállni azonnal.
  10. Ha a motorkerékpár mozgásban van, ne azt gondoljuk, hogy az egy motor, hanem azt, hogy az egy ember.

1 komment